4Revenge Adminatör
Mesaj Sayısı : 25 Points : 3554565 Reputation : 0 Kayıt tarihi : 15/10/09
| Konu: Son Destan oyuncu notlarıyla derlenmiş Alfa Notları Perş. Ekim 15, 2009 5:02 am | |
| Son Destan oyuncu notlarıyla derlenmiş Alfa Notları:
- Yaratıklardan çok fazla eşya düşüyor ve gözlediğimiz kadarı ile her eşya bir
üretimde kullanılıyor. Ama düşen eşyalarda bu gösterilmiyor bunu oyuncular anlamıyor. Renk olarak grisi de var beyazı da yeşili de bunların mesela üretim eşyası diye yazılması onların atılmasına engel olabilir. Onun dışında yere düşen zırh ve silahlar tek tip olarak düşüyor bunun değişme şansı var mı? Ve bunları da aldıktan sonra mesela ben Gölge Avcı’yım düşen eşya “Büyücüye özel bu eşya” da bu yazıyor ama bunu mesela kullanamayacak olan adam kırmızı yazı ile belirtilse sadece sınıf kısmı uygun klasa gelince beyaz yazı farklı klasta dururken kırmızı olması daha kolaylık sağlıya bilir.
- Dövüşlerde da mesela Safkan’la sağ tıklayıp yaratığa vururken Vuruştan
sonra tekrar silahını omzuna koyuyor yani dövüşte değilken ki duruşuyla duruyor bu da “acaba sağ tıklamış mıydım yoksa savaştan mı çıktım?” diye karıştırılıyor.
- Haritaların bazı yerlerinde özellikle kalelerde köşelerden dönerken
takılmalar oluyor. Aslında yürürken yolda her hangi bir şey yok bomboş önümüz ama bir şeye takılıyoruz köşeyi dönerken genelde.
- Parşoment; Savaşlarda bir anda kağıdı sağ tıklayınca kaleye ışınlıyor
savaşta olmamıza rağmen bu OKO ( oyuncuya karşı oyuncu ) yaparken can sıkıcı olabilir. Bunu bu kağıtları sağ tıkladığımızda bir oluşturma zamanı olarak düzenlenirse daha hoş olabilir. Ya da savaşlarda bu kağıtlar aktif olamaya bilir.
- Kurt – Kutsal hayvan aldığımızda her yere gidebiliyoruz dağlara, tepelere
zıplaya zıplaya sınırı yok gibi. Bazen zıpladığımızda ağaçların içine girdiğimizi fark ettik duvarların içine de aynı şekilde. Bunun düzeltilmesi gerekiyor.
- Görevler de mesela bir OOK (oyuncu olmayan karakter ) aynı görevi 2-3-4 kere
verebiliyor ama haritaya baktığımız da tekrar, görevi yine “!” olarak görünüyor ve içimizde zaten tekrar görevi gerek yok diyoruz. Ama ileriki seviyelerde aynı OOK’ye yeni görevler gelebiliyor ve eski görevdir diye oraya gidilmiyor bu da görevi atlamış oluyor. Tekrar görevleri OOK’lerde haritada olmasa da bile yanına geldiğimizde farklı renkte görünse mesela mavi “!” veya yeşil bu şekilde yeni görev geldi mi? Yoksa hala aynı görevi mi veriyor diye kolaylıkla anlaşılır. Tekrar edilebilir görevlerde farklı renkte, yeni görevler farklı renkte ve seviyeye uygun olmayan görevleri farklı renkte gösterilirse oyuncular daha rahat görevi anlayabilir. Ayrıca görev alırken NPC ile yaptığımız konuşma penceresi oyuncuyla daha rahat etkileşimli olmalı.
- Envanter – çanta oldukça ufak, biz 20 seviye e kadar kastığımız için fazla
büyük çantalar bulamadık belki ilerde vardır ama yoksa o çantaların mutlaka arttırılması gerekiyor. Aslında oyunda görev yaparken çok fazla görev eşya düşüyor bununlar için farklı bir çanta sadece görev eşyalarının girdiği bir çanta düşünülebilinir. Birde görev eşyaları demişken bir görevi yaptığımızda atıyorum 10 tane timsah gözü bitiriyoruz görevi teslim ediyoruz artında görev yokken aynı timsahı kesince yine görev eşyayı çıka biliyor.
- Görevi aldığımızda haritada nerede yapılacağı gösteriliyor bu güzel bir şey.
Yalnız görevi bitirdiğimizde teslim etmeden görevi bu gösterge yok olmuyor. Görevi bitirdiğinizde teslim etmesek bile bunun kalkması gerekiyor ki bir seferde 3 4 görev birden yapıp teslim etmek isteyenler olacaktır hangi görevinin nerede kaldığını nerde kinin bittiğini daha net anlaya bilir. Bununla beraber haritada görevi kesme yada toplama olduğunda bir daire içinde kuru kafa işareti ile gösteriliyor bu güzel bu alanda var demek istiyor ama bir konuşma görevi olduğunda da onu da bazen aynı şekilde gösteriyor bazen hiç göstermeyip sadece haritada soru işareti olarak gösteriyor. Soru işareti olması güzel ama harita üstünde renkli olursa daha belirgin olabilir haritalar büyük olduğu için uzaktan dar kısımlarda özellikle kalelerde soru işaretleri belirgin olmuyor.
- Bazı karakterlin skileri çok karışık mesela Kara Ölüm’e 14 seviye de bir
yetenek acılıyordu bir sonraki 23’te aradaki fark oldukça fazla. Arada başkada var olabilir ama sırasıyla gitmesi daha mantıklıdır. Mesela büyücüde üstten aşağıya doğru sıralamada 4. Sıralamadaki özellik 23’te açılacağı söyleniyor ama 5-6 sıralardaki özellikler 20’ye kadar açıla biliyor bunların sırayla olması daha mantıklı olabilir 4. Sıradaki daha güzel bir büyü ise daha sonra kazanılacak ise daha aşalar da olması kafaları karıştırmaz.
- Şu da olabilir oyunda sadece yetenek tuşları 1-2-3… olmasa mesela ben
Q-E-R-T bunlara tuş ataya bilsem daha çok tuşa daha seri bir şekilde vurma şansı sağlaya bilir.
- Yine 20 seviyeye kadar kasabildiğimiz için yukarıda ki seviyelerde nasıl bir
zırh dizaynı var bilmiyoruz ama ilk seviyelerde ki gibi olmadığını umuyoruz. Eşyalar sadece savunma için kullanılması çok mantıklı değil bazı özelliklede vermeleri gerekiyor her hangi bir özellik basmadan. Mesela 5 vuruş gücü, 12 zeka gibi. Gölge Avcıya yada büyücüye savunma yüksek eşya yakın dövüş karakterleri kadar lazım değil bunun için sadece savunma olması çokta mantıklı değil.
- Son olarak oyuncu denetimlerinde oyun içersindeki kullanıcı ara yüzün (Uİ)
daha göze hitap edecek şekilde düzenlenmesi gerektiği sonucu ortaya çıktı. Bazı oyuncular, karakter ekranını, yeteneklerin kullanıldığı alt barı ve sohbet ekranını çok sıradan buldu.
Son SözOyuncu topluluğu görüşmesinde, oyunun dinamiklerini Türk kültürüne dayanarak değiştirilmesi istenmedi, ancak Türk kültürüne ait bazı bina, eşya, kılıç, ok vb eşyaların eklenmesinin kullanıcıların kesinlikle hoşuna gideceği gözlemlendi. Bu eşya ve binalarla ilgili detaylar kullanıcıların kapalı betada nabzı tutularak değerlendirilecektir.Genel olarak oyun mantalitesi ve oyun içi atmosferi ile sürükleyici ve gayet güzel birkaç ufak ayrıntılar var ve onlarda mutlaka düzeleceğine inanıyoruz. Son Destan olarak Türkiye de destan yazabilecek bir oyun bizce.Üretim özelliği ile oyuncuları oyunun değişik bir dünyasına çekmesi ve bunun için seferber olması. Ve en önemlisi Sunucuda ki (sunucudaki) tek olan Ulukan efsanevi biri olacağı ona ulamsak için elinden geleni yapmaları bir amaç uğruna savaşmaları oyuna renk katan özelliklerin başında geliyor.( Şahsi Görüşüm: Oyunun hikayesi gerçekten çok güzel ve bu hikayeyi bir video ile özet geçilse gerek oyuna girerken olabilir mesela Karakter Oluştur dediğimizde Oyna’ya bastığımızda oyuna ilk girişte oyunun hikayesini anlatan bir sinematik ile karşılaşılsa ve devamında oyunda bazı özel görevler yapıldığında devamı gelse? Mesela çok önemli bir adım atıldı Ulukan olabilmek için yapılan için önemini anlatan bir kısa video bazı özel noktalar da her yerde değil birde tabi sonda Ulukan olan kişiye özel bir video küllenmeyi gösteren bir videoda olabilir. Bu tarz şeylerde eklenirse hikâye daha da renk alır ve oyuncunun kafasında yer eder. Bir dizi gibi devamı geldikçe heyecanlandırır. J )Deneme süresi boyunca odaklandığımız ilk noktalar oynanabilirlikteki kolaylıklar ve görsellik oldu. İlk Alfa boyunca yaptığımız testler sonucu gözlemlediğimiz hataları raporlar halinde hazırladık ve NHN’e gönderdik. 2. Alfa testi de yakın zamanda başlayacak bu süre içindeki bulabildiğimiz hataları da sizlerle buradan paylaşacağız. Betamız açıldığında siz değerli oyuncularında gözlemlediğiniz hataları bizimle paylaşmanızı ve sadece hata değil de oyunda olmasını istediğiniz “olsa benim hoşuma gider” dediğiniz oyunun ritmini bozmayacak artıları da bizimle paylaşa bilirsiniz bizde beta bittiğinde tüm incelemelerinizi, önerilerinizi ve düşüncelerinizi NHN firmasıyla paylaşacağız. Birinci ALfa testmize katılan arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.Şenol AtışJoyGame – Son Destan GMAlıntı
| |
|